28 Şubat 2015 Cumartesi

Hemingway & Gellhorn

I like to listen. I have learned a great deal from listening carefully. Most people never listen.
                                                                                                       Ernest Hemingway


Hemingway'i ayrı severim. Yazarlığı tabii ki yoruma gerek yok ama onun kişiliği de beni ayrı çeker. Hakkında okuduğum ve seyrettiğim tüm ropörtaj ve belgeseller bana onun çok keyifli ve hafif filozof olduğu duygusu vermiştir. Hayattan zevk almayı bilen şanslı insanlardandır benim için o. İntaharı tartışmaya açık değil bence. Kesinlikle aşk acısı Gellhorn'dan sonra çöküş başlamış ve seçimi bu olmuş , acı. Yüksek tansyon ve karaciğer hastalığı da işin tuzu biberi olmuş olsa gerek.  Bir de filme göre, son birlikte olduğu kadın da Gellhorn gibi dolu bir kadından sonra çok boş ve sakil kalmış sanki.
Şimdiiiiiiiiii yine nasıl oldu anlamadım ama 2012 yapımı bu filmi de atlamışım. Filmin adı " Hemingway & Gellhorn "






Filme IMDb 6,3 vermiş. Hikaye güzel. Açıkçası ben daha önce bilmediğim detaylar öğrendim Hemingway hakkında. Sonra eve gelip biraz internette araştırınca bu paylaşacağım resimleri buldum sanki filmden sahneler di .....



Aşklarının başladığı yer Ispanya . Savaşı belgeliyorlar , çatışmalara giriyorlar.






Gellhorn'un ropörtajı için Çin'e gidiyorlar.





Keyif yapmayı bilen hep eğlenen kişilik.





 Filmde bu kürkü Ispanya'da iken ihtiyaçtan eşyalarını satan bir kadından almıştı. Etkileyici bir sahney di.




En sevdiğim fotograflarından birisi de budur.




Filmde bu içkinin tarifini de verdi. Denemeye değer derim. Benim niyetim yazın yapıp Hemingway gecesi yapmak.




Ne aşkmış dedirten güzel bir film daha sizi bekler diyorum. Seyretmediyseniz tabii. İlk başta da yazdığım gibi Hemingway ne güzel söylemiş : Dinleyin, dikkatli dinleyin, konuşulanları iyi dinlerseniz çok şey öğrenirsiniz. Yazık ki çoğu insan hiç dinlemiyor. :))  Bu da kıssadan hisse olsun..... Siz yine de Enjoy ve listen..........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder