28 Haziran 2014 Cumartesi

Yeni dünya

Einstein'ın sözlerine bayılıyorum. Dahi, filozof herşey o herşey. Ne kadar dogru değil mi? Diyor ki : Eğer mutlu olmak istiyorsan bunu insanlara ya da eşyalara bağlama ( maddiyatçı olma) amacına bağla.( hedefin olsun ulaş ulaş ki mutlu olasın.)
Yoksa o çantayı, o arabayı almanın verdiği mutluluk çok kısa sürecek. Bunu hepimiz biliyoruz. Ama Hedefler koyup hepsini becerebilip mutlu olmak o başka işte diyorum.

Ben istemeden dinlemeye başlayıp ama sonra çok keyif alarak kulak misafiri olduğum bir sohbeti anlatmak istiyorum. Marmaray ı kullanıyorum ve malesef kalabalık oluyor. Yurtdışında olduğu gibi kitap okuyan falan toplasanız 300 kişiden 6-7 yi geçmez. Çoğu cep telefonlarında bonbon patlatma gibi içerikli ve hastalık yapabilen oyunlarla vakit geçirirken ben tatlı bir ikiliyle yanyana düştüm. Çocuklarla geçtiğim ve elim kolum dolu olduğundan kitap okuyamayıp etrafa boş boş bakıyordum. 1.adam 50 li yaşlarda mavi gözlü uzun boylu yakışıklı denebilecek avrupai bir tip 2. adam ise 25 gibi kısacık çok gür simsiyah saçlı tertemiz bir Türk delikanlısı. Tip olarak bıçkın lardan değil efendi ve çalışkan görünümlü. Bunlar ellerindeki bavullara bakarak sohbete koyuldu. Bende dinleyici. 1. adam Kanada yolculuğunu aktarmada yaptıklarını falan anlatır oldu meğer bizim 2. adam New Mexico ya gidiyormuş. Madrid aktarması 4 saat bekleyip İspanyol havayollarıyla uçacakmış. Gezmeye gidiyormuş başkentte bir arkadaşında 1 ay kalacakmış. 1. adam ona tecrübelerinden bahsederken keyfini çıkar Madrid'te şehre inmene değmez uçağını falan kaçırırsın alanda 4 saat kolay geçer gibi tatlı nasihatlerde bulundu.2. adam lise mezunu Sivaslı inşaat işiyle uğraştığını söyleyen bir genç.
Diyeceksiniz ki eeeeeeeeeeeee ne var bunda : Ne var biliyormusunuz 1.adam 2. ye şu 15dk lık yolculukta 3-4 kere havaalanına gidebilmesi için şuarada in şuna bin diye tekrarladı 2.adamsa heyecanla inerken burada inecektim değil mi abi ? diyerek telaşla az kaldı kapıda sıkışacakken indi.Hala eeeeeeeeeeeeeee diyorsanız olan şu:
Helal olsun bu Sivaslı gence. Hayal kurmuş gerçekleştirmek üzere.Hatta şimdi New Mexico 'da . Bir ay kalmayı kafaya koymuş. Parasını ayarlamış ve gitmiş. 15-20 sene önce yurtdışına çıkmaya cesaret edmeyenler vardı. Ya  parası yetmez yada cesaret edemezdi. Şimdi çat pat ingilizcem var kendimi idare ederim diyor ve gidiyor. Helal olsun sana Sivas'lı çok eğlen inşallah. Benim seni dinlediğimden haberin yoktu buraya yazdığımdan muhtemelen hiç olmayacak ama ben senin için dua ettim sorunsuz ve çok güzel bir tatil olacak.

Hedefler koyup hepsini başarmak ve mutlu olmak üzere. :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder