9 Mayıs 2012 Çarşamba

Kader Mahkumları

Acilen belirtmeliyim ki ben bu tabire karşıyım. "Kader Mahkumu " Türkiye'de tutukluların tamamına "kader mahkumu" deniyor . Bunu sadece halkın sokak jargonun da kullanmıyor yazılı ve görsel basın ve hatta politikacılarımız bile kullanıyor.
Ben bu tabire neden karşıyım : - bu tabir bende insanlar aslında suçsuz da yanlışlıkla yada zorla içeri alınmış hissi veriyor. Öyle değil ki............. Suçlu bulunmuş suçu ispat edilmiş ve cezasını çekmek üzere hapishaneye yollanmış. Düşmemiş yani .......Hapishaneye düşmüş te antipatik bir tabir. Nasıl düştü? Ona düştü denir mi? İllaki kendi insiyatifi dışında oldu hissi yaratmak isteniyorsa Hapishaneye Yollandı desinler.
Gelelim benim çıldırmama sebep olan yeni duyduğum bir TV programına.
Kanal adı vererek hata ediyorsam da şimdiden özür dilerim sadece merak eden olursa bakabilsin diye yazıyorum yoksa amacım reklam falan değil...............
Dün akşam zapping halindeyken ,( malumunuz Tv da doğru dürüst birşey olmadığından) Flash TV de bir program.Folklorik kıyafetli bir hanım türkü söylüyor arkada masada yine folklorik kıyafetli amcalar sanırım çiğ köfte yoğuruyor ............set filmlerden gördüğümüz klasik hapishane,mapushane .......ama bitmedi demir parmaklıklar da var. Evet var, şaka gibi ama  bu setin tamamı insanda sirkte aslanların çıktığı anı anımsatıyor . Ciddi ciddi yarım daire şeklinde tavana kadar demir parmaklık yapmışlar kamerada onun dışında yani seyircilerin oradan çekiyor.Demir parmaklığı görmemek imkansız.
Sanki içeride ki hayatı yansıtıyor ama ohhh içeride şarkı türkü yemek içmek lay lay lom ve üstene üstlük kader mahkumları ya yanlışlıkla düşmüşler..................
Offfffffffff offffffffffffffffffffff nu nasıl bir yaratıcı beyin ürünüdür programın ad daha da yaratıcı "kadere mahkumlar" bu ne offfffffffffff
Sinir oldum paylaşmalıyım dedim. Bence olmuyor yakışmıyor dalga geçer gibi programlar yapıp ve "hadi yaaaa" diye hitab eden sunucuların acayip prim yaptığı bir ülkede yaşayınca bu millet nasıl gelişecek diyor insan. Bence sonuçta halkı okul dışında medyada eğitir. "Ne ekersen onu biçersin" lafımız yalan mı? Ekmeyi öğrensek ve halk bunu istiyor yalanından sıyrılsak çok ileri seviyelere gelebiliriz de bakalım bizler görürmüyüz.............. Offffffffffff canınızı sıktım ama ülkemde olan ve beni sıkan bir şey bu ve paylaşmalıyım dedim. Okunmak ve yorumlanmak üzere.................

1 yorum: