2 Şubat 2014 Pazar

Recipe.....

Ara sıra tarif vermek hoşuma gidiyor. Ben uydururum . Ölçüm de yoktur hep göz kararıdır. Bu yüzdendir ki yaptığımı bir daha yapamam hep arkasından anarız "yaaa ne güzel olmuştu" diye.
Aklımdayken unutmadan paylaşayım da bari başkası da dener ve umarım sever diye yazıyorum. Ara sıra da olsa yazıyorum.

Şimdi efendim bu çok sevdiğim arkadaşlarım bize geldiğinde Bodrum'da yaptığım bir ana yemekti. Somon sevmeyenlerdenseniz hiiiiç okumayın. Bir somon tarifi geliyor.
Bodrum'da da somon mu olur diyede aşağılamayın biz mangalı sadece orada yapabilen şehirlilerdeniz. Ayrıca bu tarifte ihtiyacınız olan vurucu maddeye de en çok orada rastlanır.



Fotonun kötülüğünün kusuruna bakmayın. Ama elimde olan tek belge budur. O zaman kızım çekmişti çekerken de kızmıştım ama bak şimdi işe yaradı.


Gelelim tarife :

- Fleto somon (mümkünse bütünden)
- Limon ağacından çalınma yapraklar
-Tuz biber ve Portakal


Somonu güzelce yıkadıktan sonra Portakal suyu tuz ve biberle güzeeeel bir masaja tabii tutun. Onu sevin konuşun. Çok lezzetli olacaksın deyin. Derisi alta gelecek şekilde üstüne ince ince dilimlediğiniz portakal dilimlerini dizin . Limon yapraklarıı da üst üste gelecek şekilde kaplayın alt üst heryerden kapanacak. Yaprakların içinde ne var diye merak uyandıracak. Yağlı kağıda sarıp üzerini de folyoyla kapladıktan sonra sıkıca paket ettiğimize emin olup kor haline gelmiş olan mangalınıza yerleştirin. Uzun ve yavaş pişmeli.

Sonra mı sonrası afiyet olsun inanın somon sevmen diyenler bile bu somonu yer.
Bunu nereden mi uydurdum. Bu aslında bir italyan köfte tarifi Bildiğiniz köfteyi ekmeksiz ama bol parmesan rendeli hazırlayıp ızgaranın altına yaprak döşeyip araya köfte koyup üzerinede yaprak döşeyip hani şu  sıkıştırılan telde yapınca müthiş oluyor. O nu da deneyin derim . İki tarifte gayet başarılı. Tek dert mangal ve limon yaprağı bulmakta kolay gelsin ve Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder