15 Şubat 2012 Çarşamba

Düşünüyorum öyleyse varım....



Düşünmek fiiliyle ilgili o kadar çok atasözü, deyim var ki. Ama neden se benim aklıma hemen " düşün , düşün ... tur işin " geldi. Sanki düşünmek kötü bir şeymiş gibi. Ne garip bir milletiz yahu , insanı düşünmemesi gerektiğine yada birşey değişmeyeceğine inandırmaya çalışan özlü sözümüz bile var.
Düşünmek sadece insana has mı? Mümkünatı yok.
Yiyeceklerini stoklamayı bilen, çiftleşeceği karşı cinsi için hemcinsiyle kavgaya tutuşan yada kendini çekici kılabilmek adına fiziksel değişiklikler yapmayı becerebilen niceeee hayvan var. Ehhh yani buradan çıkartmamız gereken "- Hayvanlar da düşünür." En basiti balık hafızası diyerek dalga geçtiğimiz balıklar peki , onlar sizden saklanmayı akıl edebiliyor ya o ne olacak .
Sadece bize özgü olmayan düşünmeyi bu kadar benimsemiş olmamıza rağmen , yani utanmadan " İnsan düşünen hayvandır ." deyip düşünme işini tekelimize almaya çalışmamız ne komik. Hadi tekeline aldın almasına  eeee bari düşünüyormusun? Hep değil canım ara sıra ? Ne düşünüyorsun ?
Günlük işler , akıp giden rutin içinde düşünebiliyor musun ?
Bunu yapabilmek için ben ce sadece çevrene duyarlı olmak ve okumak ama durmadan okumak lazım.
Geçenlerde bir söyleşi programında bir yazar üzerine basa basa "Halkımız aptallaştırılıyor" dedi.
Evet ben de katılıyorum bilinçli bir şekilde ,  halkın düşünmesini engellemek için olsa gerek aptallaştırılıyoruz. Buna eğitim sistemimizde ki hatalardan başlayıp TV da yayınlanan dizileri ve saçma sapan olup ta  raiting kaygılı programı da eklersek....Eh sonuç ortada diyorum diyorum da eklemek istediklerimi sadece kendime saklıyorum. Ben kendi kendime düşünüp , Düşünce suçlusu olup çıkayım ................
Ama bu dünyada da böyle işleyen bir çark. Amerikalılar da aynı dertten muzdarip. Onlarda komplo teorileri kurup karar vermişler hükümetleri sorgulama yeteneğini ortadan kaldırabilmek için bilinçli şekilde kötü eğitilmiş cahil halk için çalışıyor ve onlar da başarıyor. Okuma yazma öğrenmeden lise diploması veriyor olmaları düşündürücü değil mi?
Madem ki hükümetler halkın eğitimini özellikle kötü ve yetersiz kılıyor o zaman iş biz de bitiyor.
Biz kendi kendimizi eğitelim. Düşünerek işe başlıyalım. Neden ? diyelim Niçin ? diyebilelim. Sorgulamaya başlıyalım. Cevap alamazsak araştıralım. Yazalım çizelim.
Ben çocukken bir tabir vardı " antenleri açık gezmek" Şimdi yaşı küçük olanlar algılayamaz diye açıklama gereği hissettim : Eskiden TV ve radyo gibi aletlerin antenleri olurdu. Bu antenler bugünkiler gibi değildi. Görünen bir şeydi. Yani öyle camdaki bir çizgi yada kablosuz falan değil bayağı bir cisimdi. Kullanılacağı eşyanın üzerinde durur genelde elle çekilerek boyu uzatılırdı. Hele arabaların ki iyice komikti arabaya binmeden eğer radyo açılacaksa elle çekilirdi. Ben motorlu yani kendi kendine çıkan araba antenine " ne kadar müthiş bir olay " " ne müthiş bir araba" diyerek baktığımı bilirim.
Lafı uzattım ama antenleri açık gezmek lazım işte. Her zaman algılayabilitesi olan algılamak için yanan tutuşan insanlar olup bir de öyle insanlar yetiştirebilirsek ne mutlu bize.
Neredeeeeen nereye bu paylaştığım maymun fotosu bana bunları yazdırdı. Düşünmek ve öğrenmek üzere ..... Ama asla en iyi ben bilirim dememek ve her zaman öğrenmeye açık olmak üzere....................

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder