13 Ocak 2013 Pazar

Life of Pi

Müthiş bir masal........ Uzun zamandır gitmek istiyordum ve sonunda gidebildim. "Pi'nin yaşamı" adlı film.
Ben kendimi daha ya, daha fazlaya hazırlamışım sanırım bu yüzdendir ki biraz hayal kırıklığına uğradım.
Ama yine de MUST SEE diyorum . 3D başarılı gerçekten keyifli işte.
Filmin bir yerinde Tanrıyı bulacak, tanıyacak falan dese de bence başrolde ki çocuk tanrıdan çok kaplanı tanıdı. Savaştı , dost olduğunu zannetti ama....
Bir kitap uyarlaması daha ve klasik olarak sanırım kitabı daha iyidir. Kitabını okumadım ama yazarı Yann Martel. Okumalı . Zaten hep öyle olmaz mı.... Okuduğumuz kitap her zaman uyarlanmış filminden güzeldir.
Oscarlı yönetmen Ang Lee bu filmle de bir çok alanda tekrar aday , emini ödüller alır. Kısaca görsel açıdan harikulade bir film olmuş. Unutmadan : Film 127 dk. sürüyor.


 Deniz manzarasına doyacağınız , gerçekten olabilir mi ? diye birçok şeyi sorgulayacağınız bir film olmuş. Gitmemiş olanlara ayıp olacak ama anlatmalıyım :  Filmde çocuk 9-10 yaşında iken dinini seçmeye çalışıyor . Hepsini deniyor iman ediyor. Aile bu durumda gayet medeni bir tavır almış durumda. Ben düşünmeden edemedim : Şimdi aynı konuyu bir Türk filminde Türk yönetmen işlese, film vizyona girse.......
A) Yönetmenin bacağına sıkan olur mu?
B ) Basında olur du olmaz dı? Kuran da yeri var dı? yok tu? tartışması en az 1 ay sürer mi?
C ) Yapımcı şirket film sektöründen bir anda silinir mi?
D) Başbakanımız yorumunu ilk 48 saat içinde verir mi?
E) Başrol oyuncusu olacak olan çocuğun dini görüşü ve hatta ailesinin dini masaya yatırılır mı?
Belki İstiklal Caddesinde gösteri yapan müslüman kardeşlerimiz bile olur...........

Bunların hepsi olur........... Olmamalı ........ medeni olmak, sanatçı olmak bunu gerektirir ......ama yoook biz malesef daha o kadar olamadık .............ne acı. Düşünmeden edemedim işte.


Masal olmanın dışında belki bazılarımızın üzerinde " asla pes etme " etkisi de bırakmış olabilir. Kısaca benden söylemesi .......... Seyrettim denmeli.............. Enjoy.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder