10 Nisan 2013 Çarşamba

Too late........

Easter Island yani Paskalya adası Şili sahillerinden 3700 km uzakta 3.791 kişilik nüfusa sahip bir ada. Uçakla Şili'den 5 saatte ulaşılan ada ve adada bulunan şu çirkin suratlar.....hep  benim ilgimi çeker di.
Bayaaaa önce sanırım 6-7 ay önce adada bulunan heykellerin sadece kafadan ibaret olmadığı bedenlerinin de olduğu ortaya çıktı. Bunu paylaşmamın duymayanlara duyurmaktan başka bir amacı yok. Ama ben ce gayet geç gelen bir haber. Yani çoktaaaaan denenmeliydi. Bu suratların bedenleri nerede ki denmeliydi.





Bu çirkin suratlar MOAİ diye adlandırılıyor. Yapılan araştırmalara rağmen heykellrin yapılış sebebi bulunamamış. Yine ben ce diyeyim : adayı düşmanlardan korumak için yapılmış olmalı ! MS 1000-1600 gibi inşaa edildikleri düşünülen Moailer öncelri sayıları 1000 den fazla iken günümüzde 638 tane kalmıştır.



Hantal gözükseler de ince işçilik eseri oldukları ortaya çıkmıştır. Heykellerin bazıları  platformların üzerine yerleştirilmiştir. Öyle bir işçilik sergilenmiştir ki söylenene göre platformla heykel arasına bıçak bile girmezmiş.

Sana ne demeyin ..........Merak işte. Dünya mirası denebilecek eserler ortaya çıkartılmalı sponsor aramak zorunda kalmamalı. Kazılar yıllar sürse de sonuç paylaşılmalı. Büyük bir ihtimalle bu güne kadar kazı yapılmama sebebi maddiyattır. Türkiye'de ise nereye baksak tarihi eser, kent görüyoruz. Hak ettikleri değeri veremediğimizi düşünüyorum. Moailerin boyu posu ortaya çıktı huzura erdim.
Nemrut'ta ki tanrıların da bedenleri kimbilir nerede diyorum..........

Geç kalmadan herşeyin gün ışığına çıkmasına............

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder