4 Temmuz 2013 Perşembe

Romantic Road -Final

Salzburg'a yağmurla geldik. Odaya eşyaları atıp hemen kendimizi sokağa attık. Merkez 5 dk yürüme mesafesi. Sağanak yağmurda şehri keşfederek ıslanarak vakit geçirdik. Ve bize tavsiye edilen restaurantı ararken kendimize bir de bar bulduk. Hoş bir mekan ve kendi kendimize karar verdik " yok yoook burası çok in olmalı " deyip yemek sonrası uğramak üzere ayrıldık kapısından.
Bulduğumuz restaurant yine bizim tam istediğimiz oldu. Sıfır turist ve kaliteli yerli müşteri. Duvarlar mekan sahibinin müşterisi olmuş ünlülerin resimleriyle doluydu ama kendimi şey gibi hissettim - mesela bir japon gelse bizim şu duvarları foto dolu olan kebapçılara gitse resimlere gayet Fransız kalır ya heh işte aynen o.
Ünlüler dünya çapında değil ama Avusturya için kıymetli insanlar olmalı.
Yakışıklı suratsız garsonumuz bize güzel bir şarap önerdi Schnitzel i inatla Salzburg da yeme kararı vermiştik. O malesef benim için hüsran oldu diyebilirim ama yine de dostlarla yenen her yemek gibi o da çok güzel bir akşam dı.
Bir de komik bir durum var dı : kocaman bir masa sadece erkekler var ve acayip gülüyorlar. İçlerinden bir tanesi zavallı beyaz ispanyol paça pantalon üzerine önü fırfırlı pembe bir gömlek giymiş. Daha doğrusu giydirilmiş.Meğer bu zavallı damatmış ve o gece de onun bekarlığa veda gecesi. Adet üzerine arkadaşlarının getirdiği kılıkları giyip orada bulunan tüm kadınlara kırmızı gül verip sohbet etmeliymiş.
Bizi sona sakladı güllerimizi verdi..önce utangaç olan sonradan bir çözüldü çenesi bir düştü........... bu arada arkadaşları onu seyredip haline gülüp duruyor. Eğlendik komikti. Bir de onun sayesinde anladık ki bu bizim THY gerçekten iyi çalışıyor. İstanbul dediğimiz an bize - biliyormusunuz artık THY Salzburg a direct seferleri var dedi. Evlendikten sonra mutlaka gelecekmiş. Kalktığımızda yağmur dinmişti. Yine yürüyerek bizim Carpe diem 'e gittik. Bu gerçek adı bizim yakıştırmamız değil bu arada.....
Önce dişarıda bayaaaa oturduk sonra içeride masa bulunca içeri geçtik İnsanlar güzel kaliteli, müzik güzel mekanda şık yani geceyi sonlandırmanın güzel bir yolu oldu. Yürüyerek otele döndük ölü gibi uyumuşuz.
Sabah organik meraklısı otelimizde güzel bir kahvaltı edip hemen kendimizi sokağa attık. Şehir trafiğe kapalı ve maraton başlamış. Kaldırımlarda müzik grupları hava güneşli yani Salzburg sanırım bir daha gidelim diye bize çok güzel veda etti.

Mozart Müzesi mutlaka gezilmeli.

Meşhur ayakkabı tokaları ve aksesuarları.

Ve meşhur peruğu.

Mozart'ın çalışma odası. Özel eşyaları müthiş korunmuş. Mektupları herşeyi ama herşeyi sergileniyor. Kıymet bilmek bu olmalı diyor insan.

Bu da bahsettiğim cafede ki güzel kahve molamız.

Mozart'ın evini ve müzesini gezdik. Hani şu meşhuuuuur Mozart çikolatasının orjinalini yani gümüş üzeri mavi yazılı olanını alıp bir cafe de kahve molası verip hemen otele döndük. Salzburg kapalı olan mağazalarından anladığım kadarıyla alışveriş yapılası bir şehir çok şık şeyler gördüm ama kedi çiğer hikayesi gibi kapalı dükkanların önünde bakakaldım :((
Otelden ayrılıp yola koyulduk akşam üzeri olan uçuşlar iyi oldu. Munih ten döndük ama tabii şehri hiç görmeden etrafından otobanla dolaşarak alana vardık.
Alanda keyifle dolaşıp birşeyler yedik. Kuşkonmaza veda ettik sosis paylaştık ve şaraplarımızı da içtik. Güzel bir tatildi. Romantic Road macerası da burada son bulduuuuuu.
Gecikmeli son gün yazım için mazeretim var malesef ülkemdeki olaylar. I was capulling. Sabah 4 lere kadar Tv ve bilgisayar önünde olup olayları seyredip paylaşıp. Kudurduk durduk. Hepimiz için hayırlısı diyorum. Ve tekrar söylüyorum bazen insan sorumluluklarını arkada bırakıp dostlarıyla bir yerler kaçmalı. İnanılmaz bir doping oluyor benden söylemesi.