6 Aralık 2013 Cuma

Cake Recipe ...........Enjoy


Şimdi paylaşacağım kek resmen benim uydurma tarifim. Övünmek gibi olmasın ama tadı nefis oldu. Bu da nereden çıktı demeyin. Oğlum evde hastaydı bana ev bastı hadi bir kek yapayım dedim   (benim huyumdur hep uydurma kek yaparım ) ama bu sefer malzeme kontrolu yapmadan karışımlara başlayınca geri dönemedim ve evde ne varsa ya tutarsa dedim. Bir kekte olması gereken en önemli malzemem yok tu UN.
Bu kekte 2 acayip malzeme var birisi kaba kepek bunu daha önce ekmek yaparken kullanmak üzere almış ve hiç kullanmamıştım. Diğer acayip malzeme ise pazarda bir hanımın tavsiyesiyle alıp yine hiç kullanmadığım mısır yarması. Ne işe yarar onu bile bilmiyorum. Ama oldu. Kekim gerçekten güzel oldu. Bir tek uyarı yapmalıyım şu mısır insanın dişine kıtır kıtır geliyor değişik oldu yani . O kıtırlığı istemem diyenler eklemese de olur yani. :))



Molly nin Portakallı kepekli keki

Gerekli Malzemeler :

- 3 yumurta
- 1 bardak şeker
- 1/2 bardak tereyağ
- 1 portakal
- 2 yemek kaşığı nutella yada sarelle
- 1/2 bardak un
- 1 bardak kaba kepek
- 1/2 bardak mısır yarma
- 1 paket kabartma tozu

Yapılışı :

Fırını 175 derece de ısıtalım. Portakalı iyice yıkadıktan sonra küçük bir tencerede iyi suyla 20 dk haşlayalım. Bunu duyunca şaşırmayın bütün olarak suya atın haşlayın sadece sapının olduğu yerdeki düğme gibi olan yani dalına tutunduğu yeri söküp atın.
Klasik kek tariflerinde olduğu gibi önce oda ısısındaki tereyağ,yumurtalar ve şekeri iyice çırpın. Sonra haşlayıp blender dan geçirdiğiniz portakal püresini de katıp çırpın. Burada tekrar şaşırmayın portakala halaaaa bir müdahalemiz olmadı bütün aldık haşladık bütün olarak püre yaptık.
Şimdi sıra kuru malzemeleri katmaya geldi karıştırmaya devam ederken tüm malzemeleri katalım tabii ki kabartma tozunu en sona bırakın.
Ben pişirme kağıdını muslukta sırılsıklam ıslatıp bez sıkar gibi sıkıyorum sonra kalıba daha kolay yerleşiyor size de tavsiye ederim. Kağıdınız yoksa tabii ki yağlı kek kalıbı da olur. Karışımı kalıba alın ve 150 dereceye kıstığınız fırınınıza atın. Süre veremem ama göz kararı yani kekin rengi ve kokusu kendini belli eder ama yine de nasıl emin olurum derseniz ince uçlu bir bıçak saplayın eğer bıçak temiz çıkarsa o kek pişmiştir ama yok daha islak kek karışımına bulanıp çıktıysa o zaman daha vakti var demektir.
Sonunda pişince afiyet olsuuuuunnnnn.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder