22 Mart 2013 Cuma

Rita Levi-Montalcini......... Nice to meet you




Few are the people using their minds, not many those who use their hearts and unique those who use both**

Rita Levi Montalcini 1909-2012 İtalyan nörolog. "Sinir büyüme faktörü " buluşu için 1986 yılında nobel almış bir bilim kadını. 2001 yılında ise İtalya'da ömür boyu senatör ilan edilmiştir. 100 doğumgününü gören ilk nobel ödüllü olarak ta tarihe geçmiştir.

Hiç ummadığınız yerlerde onun sözleri karşınıza çıkabilir. Kim olduğunu bilmekte fayda var. Ayrıca ne kadar doğru söylemiş : Bazıları zekasını, çok azı kalbini eşsiz olanlar ise ikisini birden kullanır.

Bir sözü daha :  I tell young people : dont think of yourself, think of others. Think of the future that awaits you,think about what you can do and do not fear anything.

Genç insanlara diyorum ki : kendinizi düşünmeyin, başkalarını düşünün. Sizi bekleyen geleceği düşünün onunla ilgili ne yapabilirsiniz ve hiçbirşeyden korkmayın.

Rita Levi  30 aralık 2012 de Roma'da vefat etmiştir. Bir bilimkadını ve bilge daha melek olmuştur. Tanıdığıma memnunum paylaşayım dedim. Ben de zaten yaşlandıkça artarak yaşlılarla sohbetten ve onların yazılarını  okumaktan hayat hikayelerini dinlemekten zevk almaya başladım. Tecrübe kadar keyifli bir öğretici olmadığına karar verdim. Okumaktan öğrenmekten vazgeçmeyen bildiklerini de paylaşan insanları kaçırmayın dinleyin derim. Mutlaka ama mutlaka birgün söyledikleri işinize yarayacaktır.
Okunmak ve yorumlanmak üzere.................. Share your joy and knowledge ..............

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder