22 Kasım 2013 Cuma

Ötekiler



Tuncay Özkan'ı seviyorum. Uzun zamandır takipçisiyim. İçinde bulunduğu durum içimi acıtıyor ama bekliyoruz. Sadece bekliyoruz hani bizim yapabileceğimiz sadece sandıkta göstermek ya bakalım ne olacak. Bakalım ne zaman kurtulacak bu esaretten bu rezillikten.

23 Eylül 2008 den beri Silivri'de. Büyük haksızlık yapıldı yapılıyor ....... ama zamanı gelecek. Hayatı çalındı ondan ve kızından hatta daha çok kızının hayatından çaldılar. Babasıyla büyüme şansını aldılar elinden. Kızınında başına gelmeyen kalmadı okulda sorunlar yaşandı , hapishane ziyaretleri sorun yarattı.............

Ben takipçisi olarak bir seveni olarak ona oy vermiş birisi olarak onu çok sevdiğimi ve en çabuk zamanda çıkmasını dilediğimi bildiririm. O dışarıdayken konuşmalarını, meetinglerini kaçırmazdım. Şimdi ilişki farklı boyutta sanal dünya , medya ve kitap..... Evet işin özü şu asıl anlatmak istediğim onun şu son kitabı.

ÖTEKİLER okurken zaman zaman hadi canım daha neler dedim. Sonra içinde bulunduğu şartları düşündüm. Bir ara hikayenin gerçekliğinden şüphe ettim bu kadar da olmaz olamaz dedim. Ama kitabın sonunda : Olayların tamamı Hüseyin Yanç'ın gerçek yaşam öyküsünden kurgulanarak romanlaştırılmıştır. demiş.
Şimdi bu ne demek baz aynı ama artısı ve eksisi var ve bazı insanların kişisel haklarını korumak adına isimlerle oynanmış. Buraya kadar da tamam kitap güzel mi güzel. Bir kere kısacık hemen bitti. 171 sayfa. Heee daha uzun olmasını tercih edermiydim yok yetti.
İçimde çelişkiler olduğu bir dönemde okudum bir de o gözle bakalım dedim ama ben o gözle bakamadım. Ben hatta bu kitaptan sonra daha bir ötekilerden hissettim kendimi. Terör azaldı zannettiğim, zannettiğimiz yıllarda (benim üniversite yıllarımın sonlarında) amiyane olacak ama ben akıp kokarken neler oluyormuş dedim.
Bir de politik görüş falan ne oldu ? Devrimci gerilla oldu, pişman oldu asker oldu, sivil oldu baba oldu işçi oldu en sonunda Ergenekoncu oldu. Bunların hepsi nasıl oldu? demeden de edemedim.

Soz söz: Kitabı mutlaka okuyun. Sonunda kurgulanmıştır diyor ve ben ce son mektupta bir anda Rızgar Tuncay Özkan oluyor hani şu kızına yazdıklarında.............

1 yorum: