20 Ocak 2011 Perşembe

Oradaaaan , buradaaaannnnn...........

Havalar soğudu tam miskin kış geldi. Hiç sevmiyorum karanlığı ve soğuğu. Benimde moodum otomatikman havaya uyum sağlıyor. Karanlık oluyorum , kötü bakıyorum hayata. Son günlerde kitap okuyamadım bu yüzden .


Filmde yok. Tavsiye yok yani bu yazıda. Ama kendimi zorlayarak  JOY  katayım hayatıma dersem iki foto paylaşıyorum. Birincisi, bu güzel çiçekler insanı alıp götürüyor. (ya da ben de böyle bir etkisi oldu bilemem). Bence romantik ve mutluluk veren bir foto. Keyfini çıkarın bu kara günde. 


Bir diğer resimde ise çatlak bir perde göreceksiniz. Güneyli olduğu kesin bir memlekette çekilen bu perde ne kadar eğlenceli. Sahip olmak isterdim ama tabi ki bu perde resimde ki gibi bir yerde olmalı yani şehirdeki apartman dairesinde falan olmasın aslaaaa. Ben bayıldın ne kadar çılgın ve ne kadar insana neşe katabilecek bir perde , sahibine bayıldım doğrusu süper fikir. Bu şöyle sevimli bir otelde arka bahçede müştemilatta olacak müşteri de şu hale bak burayı bile süslemiş diyecek .
Yine dayanamadım bari bir tarif vereyim. Denendi onaylandı . Babaannemin tarifine neden hainlik yapıyorum bilmem ama bu tarifte en azından yumurta yok ve tereyağı o eski tarife göre çok az. Ehh sanırım doğduğundan beri de tüm sülalede aynı tartı yemek sanırım sıktı. Değişiklik fena mı? Şimdiden ellerinize sağlık Have fun bu kış gününde ; ))
Hadi ismide benden olsun .



MOLLY nin APPLE PIE'ı
Pate Brisee Tart Hamuru için malzemeler :
350 grams un
1 çay kaşığı tuz
30 gram toz şeker
225 gram tereyağ
60-120 ml arası buzlu su
Elma dolgu malzemesi:
1.1 kg yada 6 elma soyulmuş ve rende yada incecik doğranmış
50 gr toz şeker
55 gr esmer şeker
1 yemek kaşığı limon suyu
1 çay kaşığı tarçın
1/4 çay kaşığı muskat
1/4 çay kaşığı tuz
2 yemek kaşığı tereyağ
1.5 yemek kaşığı mısır nişastası

Tart Hamuru hazırlanışı : 
Mixer de un tuz şeker iyice karıştır. tereyağ ekle 10 dk. karıştır. yavaş yavaş suyu ekle.Tezgahta top haline getir ikiye ayır ve strech film le sar ve buzdolabında en az 1/2 saat dinlensin.
Hamurun yarısını 30 cm kadar aç ve tart kalıbına döşe üzerine takrar strech sar buzdolabında  beklasin , diğer yarısını da açıp buzdolabına koy.
Hamurlar dolapta dinlenirken elma dolgusu için büyük bir kasede almalar , tarçın muskat şeker ve tuzu iyice karıştır.Oda sıcaklığında 30 dk beklesin sonra elmaları süzgeçte 20 dk beklet. 120 ml gibi elma suyu salacaktır.Bu suyu 2 yemek kaşığı tereyağ ile iyice pişir.Hafif karamelize olsun. Bu arada elma karışımına mısır nişastasını iyice karıştır ve karamelize edilmş elma suyunuda kat.
Tart hamurunun üzerine elmaları doldur hepsinin üzerini ise kalan hamurla istediğin gibi süsle. En son ben 1 yumurta sarısının yarısını suyla açtım tartın üzerine sürdüm. En üstede 1 yemek kaşığı kadar esmer şeker serptim . Üzerinin güzel kızarmasını sağladı.  220 derecede önceden ısıtılmış fırında 45-50 dk pişir.30 dk geçtikten sonra tartın kenarlarının yanmasını engellemek için folyo ile kapla. Piştiktek sonra 1-2 saat dinlenmeli tadı daha güzel oturuyor. Afiyet olsun
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder