31 Mayıs 2011 Salı

Güzel bir alıntı ve benim yorumum........



Son okuduğum kitap : Cem Mumcu'nun Kendine Bakma Kitabı müthiş bir kitap. Şiddetle tavsiye edilir. İşte ondan bir alıntı yapacağım. "Sorsak ne iyi olur " Soruları adlı bölüm bana burada paylaşmalıyım dedirtti. Yazar bu bölümde "sorsak ne iyi olur" dedirten soruları paylaşmak istiyor hatta daha sonra okuyucununda kendi sorularını paylaşmasını istiyor. Şimdi birkaç alıntı yapacağım.
- Neden "O" olmak istediğimizi sorsak.
- Olmak istediğimiz yere giden yola koyulmuş muyuz acaba , diye sorsak.
- Başımıza gelenlerin neden geldiğini sorsak.
- Başımıza mı geliyor , biz mi başımızı oraya götürüyoruz diye sorsak.
- Başkalarını değersiz kılarak kendimizi neden değerli hissettiğimizi sorsak.
- Onlara eklediğimiz eksinin bize nasıl olup da artı olarak eklendiğini sandığımızı sorsak.
- Belki de en çok niye kendimize soru sormadığımızı sorsak.
- Bu yazıyı okurken , çözüm önerisi olmadığı için neden rahatsız olduğumuzu sorsak.



Ben bu kitaba zaten bayıldım sindire sindire okuyorum. İçime çekiyorum resmen. Her cümlesini dövme gibi ihtiyacım olan yerlerime işliyorum. Bu bölümde ki sorular çok yaratıcı yada belki okadar da yaratıcı değil aslında. Sadece ilk telafuz edilişi olmuş, hepimizin içinden geçen sorular. " İçe sesleniş" demiştim ben bu kitap için, yazar "senle sen arasında " diyor. Ben bir yorum daha ekleyeceğim " İçinizde ki  ses artık dile geliyor."





Şimdi gelelim kaçınız nirvanaya ermiş. Bakalım kimlerden sorular gelecek. Ama dürüst, yani geçiştirmece olmayan, gerçekten içinizden haykıran bir soru olsun. Ben biraz ukala gözüktüm, yanlış anlaşıldıysam özür dilerim. Tek sebebim yazara olan hayranlığım ve gerçekten içimde hissetmem. Böyle burnu havada gibi oldum ama öffff beni bilirsiniz art niyet yok asla yok. Herşey dürüst, kıvırmakta yok. İşte benim iç sesim :
- Neden ben ?
- Empati yapmak gerçekten bu kadar zor mu?
- İnsanlar maddiyata dayalı kazançlarıyla nasıl böbürleniyorlar? Bu onlara nasıl bir haz veriyor ?
- Hayatta gerçek başarı onlara göre sadece "o" mu ? Yoksa içten içe diğer eksikliklerini parayla kapatıyorlar ?
- Gerçekten dostum musun ? Yoksa hepsi yalan mı ? ( Böyle bir paranoyam yok ama bir anda bu soru çıkı verdi. Kimi düşündüm bilemiyorum.)
- Mutluluk bu kadar kolay mı? Neden herkes başaramıyor ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder