14 Ağustos 2013 Çarşamba

Priority ?????

O kadar çok şey yapmak isteriz ki........... Yapamayız.......... Zamanımız yoktur, paramız yoktur........yok olanların listesi uzaar da gider. İşin aslı o mudur gerçekten? Yok mudur............ yok sa vardır da hal mi yoktur.


Mesela zamanım yok diyeceğinize ertelediğiniz bir seyahat için - şu an önceliğim o değil derseniz. Kendinize, doğruyu söyleyebilmenin verdiği hafifliği hediye etmiş olursunuz. Ya da yürüyüş yapamamaktan dert yanıp vaktim yok ki diyorsanız sabahları bir saat erken kalk diyenlere cevabınız  -uyumayı tercih ediyorum olabiliyorsa kendinize ve karşınızdakine yeterince dürüstsünüz diyebiliriz.
Dürüst olalım derken bu dürüstlüğün bir sınırı var mı? Patavatsız olmak nerede devreye girer?
Kendimize dürüst olalım derken karşımızdakine de dürüst olabilecekmiyiz acaba ? Bu dürüstlük tamamen dürüstlük anlamında yaniiiii iç sesimizin dış ses olması gibi.............


Beraber olmayı teklif eden sevgilinize: - Beni gerçekten hayatında istiyormusun ? Tüm zamanını bana ayırabilecekmisin? Bunu ömrün boyunca yapmaya rağzı mısın? diye sorabilir misiniz.
Cevap sizi korkutmaz mı ....... Sevgilinizin aklını başına getirmekten korkmaz mısınız?  Ya size - doğru söyledin, saçmaladım biz böyle takılalım derse. Benim önceliğim sen değilsin, olamazsın da, benim önceliğim kendi rahatım derse.
Hayatınızın özgürlüğünü elinizde tutmak istiyorsanız enerjinizi emecek tüm etkilerden kaçmalı ve kendinize dürüst olmalısınız. Özgürlük elimde olsun derken neleri kaçırabiliriz peki? Dürüst olmak gerçekten bu kadar dürüst olmak etrafımızda insan bırakır mı peki?
Hayattaki önceliklerimiz ne............ Zamanımız varsa yapamamamızın sebebi sadece yeterince istememiş olmak değil mi?
Önceliklerimizi kusursuz sıralıyabilmek tek dileğimiz olsa ............ Listeyi de doğru yaptık mı ohhhhhhhhhh

- Doğduktan sonra bir dönebilsem
- Döndükten sonra bir emeklesem
- Bir yürüsem
- Bir koşsam
- Ahhh bir konuşsam
- Okuma vazmayı bir söksem
- Okul bir bitse
- Üniversiteye bir girsem
- Bir bitse
- Master bir olsa
- Bir işe girsem
- Bir yükselsem
- Onu bir bulsam
- Evlensem
- Çocuğumuz olsa
Liste buradan sonra başına kazasız belasız , hayırlısıyla gibi yaşlı insan yorumları eklenerek aynı sırayla çocuklarımız için sıralanır...........
- Bir emekli olsam
- Şunu bunu şunu bunu yaparım ....yapardım ...........keşke vaktim olsa..................


Listenin sonu bir anda şok etkisi yapmasın zamanımız varken "ÖNCELİKLERİMİZİ" doğru tespit edelim ve gerçekleştirelim. Ben ce tespit ettikten sonra liste yapmalı hayata geçirdikten sonra üzerini çizmeli........"done".



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder