15 Ocak 2012 Pazar

Einstein....Aydın Boysan ..........Ben........

Bu üç kişiyi aynı cümlede kullanmak hoşuma gitti. Ne haddime ama hoşuma gitti. Hem zaten blog benim değil mi? İstediğim kişiyle yanyana anarım kendimi. Einstein'ın filozof yönü beni hep etkilemiştir. Aydın Boysan'a ise hayranlığım tartışılamaz. Onu çok seviyorum. İdol o dur bence. İş hayatında doyum..... Sanata doyum ......Seyahatlere doyum.............Yazarlık............Geç başlayıp onlarca kitap yazabilmek ve onların satmasını sağlayabilmek...........Pasaj yemeklerin de insanı keşke bende o masa da bir kerecik oturabilsem hissi uyandırabilmek.........Eeee dostluğu, dostlukları............. Daha ne olsun. O nun da hayata dair özlü sözleri ben de genelde bunu unutmayayım  ve  harika bir noktaya parmak basmış dedirtir. Şimdi bu iki insanın pek te öne çıkmamış iki cümlesini paylaşacağım sizlerle :




"Tanrı insanlara dağıttığı nimetlerde acımasız davranıyor. Bana verdiği katırın inatçılığı.... Biraz da keskin koku alma duygusu.......Başka hiçbirşey değil."                              Einstein.

Gerçek büyük insanlar ağızlarına sığmayan büyük laflar etme hevesine hiç girmiyorlar.             Aydın Boysan.

Tartışılabilecek bir deha mı? Einstein ........Bilim adamlığının yanı sıra keman virtiözü ama bu özelliğini hiç öne çıkarmamış ve sadece eşine dostuna çalarmış. Kendini nasıl da mütevazi bir şekilde anlatmış. Bu gün kime sorsanız " Tanrı sana nimet dağıtırken nasıl davranmış ? " diye. Alacağınız cevapların çoğu doyumsuz insanların lafı olarak hep eksikliklerinden başlar. Para vermemiş, şans vermemiş.......... Sanki akılı çok vermişte bu yargıya varabiliyorsun diyemezsiniz.Sen bunları elde etmek için ne kadar çalıştın deseniz o size , çalışmadan elde etmiş yada doğumundan itibaren extra zengin insanları anlatmaya başlar.



Bu işin halk kısmı. Aynı soruyu sanatçılarımıza sorarsak ta genel de "bana bu gırtlağı vermiş " gibi arabesk sözler duyabiliriz.Aydın Boysan ne güzel söylemiş " ağızlarına sığmayan laflar " diye. İşte geneli bu koca lafları geveler durur.
Eeeeeeeee ukala sen ne dersin? Diye soran olur sa.........
"Tanrı bana nimetlerini dağıtırken bonkör davranmış derim. İyi bir aileye sahip olarak dünyaya gelmek herkesin başına gelebilecek bir şey değil. Sonra peygamber sabrı dediklerinden vermiş ki bu da günümüzde çooook işime yarıyor. En azından 21.yüzyıl insanı olup z..ax gibi haplar kullanmıyorum.Huzur vermiş huzur ....Hani şu çoğu insanın yakalayabilmek için dağ tepe dolaştığı , uğruna deliler gibi para harcayıp ta tam buldum galiba dediğinde , evine döner dönmez aslında bulamamış olduğunu anladığı. İşte ben onunla yaratılmışım..........Çoluk çocuk aşk para sağlık..............liste uzar gider. Bonkör davranmış bana bonkör." Size nasıl davranmış ? İsyan eden var sa neye ediyor ?

"Peace is when time doesnt matter as it passes by.." Demiş sanatçı............Yalan mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder