12 Ekim 2012 Cuma

Art : Made in Türkiye



Atelye Elizi ile yeni tanıştım. Bodrum Bitez de bulunan bu atölye bir cennet. Beni , ilk önce dışarıya astığı baykuşları çekti. Sonra heykellerini görünce iyice bayıldım. "Alaylıyım" diyen ve bence çoğu "designer" ı cebinden çıkartacak bir yeteneğe sahip olan "Hikmet" müthiş bir sanatçı. Hani şu sohbet etmeye doyamadığınız sanatçılar vardır, içten içe sıkılmasa da anlatmaya, paylaşmaya devam etse dersiniz işte onlardan birisi de Hikmet. Denizin getirdiği ahşap parçalar onun elinde sanat eserine dönüşmüş. Bununla yetinmemiş takı tasarımı da yapmış. Ben kendimi bildim bileli (doğal olarak şimdi çocuklarımda ) her sene yaz tatilinden deliler gibi çakıl taşı ve kabuk toplayıp eve dönerim. Bunları seyredip seyredip keşke şunları delebilsem ne güzel takı olur derdim. İşte Hikmet onu yapmış ve hepsi birbirinden güzel işler olmuş.
Tatilimin son günü olmasaydı sanırım daha çok alışveriş yapardım ama yine de skor fena değil Mısra'ya Baykuş heykeli, kendime balık, bileklik,anneme ve Yeliz'e yüzük aldık. Hepsi çoook güzeller. Facebook ta sayfası varmış ATELYE ELİZİ  ayrıcaaaa http://atelyeelizi.com.tr/index.php?lan=turkce#.UHhBP1JgG9c
sayfalarını da inceleyin derim.
Yukarıda gördüğünüz heykelin hikayesi var. Keşke kendisinden dinleyebilseydiniz ama ben anlatmaya çalışayım. İlk önce isimleri biraz değiştirdiğimi söylemeliyim gerek sanatçıyı gerek kendimi zor duruma sokmamak adına. Ne de olsa düşünüyoruz ya suç zaten eeee bir de yayınlamak daha da suç...... Neyseeee
Bu heykel çoooook uzaklarda ki bir muz cumhuriyetinin başkanının heykeli. Belki tanıyanınız olur adı :           " RENALDO TAVIO ERNESTO" kısaca ona R.T.E diyelim.
Bu Başkanın tüm özelliklerini yansıtmış heykeline sanatçı. Önce tatlı bir oyun oynuyor sizinle "hadi sen anlat bakalım " diyor. Ben önce kıvırarak durmasından yola çıktım : BU kıvırıyor hep yalan söylüyor dedim.
Sonra kendisi anlatmaya başlıyor :
- Bir ayağı hep havada. Yalan söylerken yemin etse başı ağırmasın diye !
- Bir eli uzun .............. !
- Ağzı : Lağım ağızlı tabiri onun için sanki (hep pis konuşmasından)
- Başının çuval şekli, bir gönderme USA. çuvalı misali.............

Sonra heykelin arkasını çeviriyor sanatçı ve :



Ta ta taaaaaaaaaaa
- İki yüzlü.............

 Hani bazı yerler vardır anlatmakla olmaz işte Atelye Elizi öyle bir yer. Yolu Bodrum'a düşenler Bitez'e giderseniz Camiden dümdüz sahile çıkarken sağda kaçırmayın derim. Resimler cep telefonu ile çekildi kusuruma bakmayın artık . Bodrum'dan bir anı derseniz işte size en alası............. Fiyatlar ile ilgili bilgi isterseniz sayfasında detaylı bulursunuz ama bana sorarsanız gayet uygun . Bir kere eşi benzeri olmayan işler. Ne kadar anlatmaya çalışsam olmaz, yetmez siz en iyisi kendi gözünüzle görün .....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder