8 Eylül 2013 Pazar

Art........ Confession

Gezerken bir sergi buldum. Ben beğendim ve ne hoş fikir dedim. Siz nasıl bulursunuz bilmem ama ben ce enteresan..........


Proje Las Vegas 'ta uygulanmış. Daha doğrusu sanat eseri. Hani bir tabir vardır "Vegas ta olan Vegas'ta kalır " diye. İşte buna gönderme yapmak adına Vegas 'ta bir galeride sanatçı ziyaretçilerin "itiraf" ta bulunmasını istiyor. Bizde şeçim sandıklarının bulunduğu küçük kabinlerimiz gibi kabinler yapmış perdeyle kapatıp içine giriyorsun. İtirafını yazıp kutuya atıyorsun.

P3 Studio galeri de sergileniyor. Sanatçı ağlama duvarı,katoliklerin günah çıkartması ve sırların postalanmasından esinlenerek ziyaretçisinin ahşap plaklara itirafta bulunmasını istemiş. Bu arada sırların postalanması nedir ben de bilmiyorum ama araştıracağım enteresan bir şeyse buradan paylaşırım.
Bu itiraflar kutudan alınıp duvarlara asılıyor. Arada büyük kırmızı panolar var itiraflar da bu panolara yazılıyor. Bu sergi anlıyacağınız hergün değişiyor. Duvarlarda ki itiraflar artıyor , kırmızı panolar da değişiyor.
Sergi için özel bir müzik seçmiş sanatçı. Oliver Blank'ın contemplative müziği eşlik ediyor .






Sergide paylaşılan 1500 itiraftan alıntılar :
- Üzerinden 5 sene geçti 2 farklı kız arkadaşım oldu ama hala onu seviyorum.
- Arkadaşıma eroin sattım ve bu onun hayatını mahvetti.
- En iyi arkadaşıma aşığım.
Genelde itiraflar birbirine benziyor ve bu da paylaşımcıya moral oluyor "yalnız değilim" dedirtiyor.
Yakın zamanda da bir web sayfası açılacak ve tüm "itiraflar" orada yayınlanacakmış.

Yazarken bir perdenin arkasında olup sonra isimsiz bir şekilde kutuya atılacak ve sonunda kimin yazdığı asla anlaşılmayacak. Böyle bir şansınız olsaydı neler yazardınız ?
Ben düşündükçe buluyorum. Arttıkça artıyor meğer ben ne cadıymışım ne ler saklıyormuşum.
Nedense bulduklarım da hep negatif şeyler oldu. Pozitifleri içimde tutmaz ve bıkmadan söyler olduğumdan sanırım. Zehirini akıtmak da denebilir bu hale...........
Ben projeyi çok sevdim. Hadi bir de itirafta bulunayım :
- Zamanı geri alabilsem : Master a İsviçreye giderdim, İtalyancayı erkenden öğrenirdim ve birisine asla sıcak davranmazdım onu kıl ederdim :,))

Siz neler yazardınız? Ben de daha çooook ama buradan paylaşamam :)))




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder