4 Temmuz 2011 Pazartesi

Bodrum , Bodruuuum..................

Efendim, benim Bodrum aşkım taaaaa küçüklükten başlamış. O MFO şarkısında ki Bodrum'u biliyorum yani. Kaç kişiydik o zaman ? Kaç kişi kaldı şimdi ?
Bodrum'un ilk sitesinin 1 nolu evinin devre mülk sahibi olan dedem sayesinde tanıştım ben. Her sene her sene derken babam bir gün karar verdi : " Tamam, Bodrum bitmiştir çok kalabalık oldu artık gelinmez" dedi. Bu bahs ettiğim sanırım 1980 -82 arası olmalı. O nun üzerinden seneler geçti ben lise ikide iken tekrar evin genç kızlarının da etkisiyle sanırım (kaldı ki hiç detay hatırlamıyorum) Bodrum'a temelli döndük. Artık kronik bir Aktur'lu olmuştuk 1987 ve 2007 arası şaka gibi ama tam yirmi sene Aktur'lu olduk. Babamın bu Bodrum'a gelinmez çok kalabalık dediği dönemden sonra artık insanlar akın akın gelir olmuştu bense yaya trafiği ne demek onu burada görmüştüm. Şimdi nereden çıktı bu Bodrum yazısı derseniz, orada burada herkesin Bodrum'da şunu yapmalı, bunu yemeli yazılarını okumam tek sebebi derim. Ben de karar verdim benim EN lerimi paylaşsam iyi olur dedim. Eh bakınca ciddi bir geçmişim var her sene her sene .......
1) Bitez dondurma. Olmaz sa olmaz doğal müthiş, ilk günlerinden itibaren bilip, tertemiz mis gibi süt kokuyor, resmen meyve yiyorsun dediğimiz bizim köyün dondurması.
2) Doğal dondurma Türkbükü : Bu da bir teyzeydi çok lezzetli dondurmasını kendi yapıp kendi satardı hatta bir sene bizi esir almış ve yerli ineğinin ne kadar süt verdiğini ama hollanda ineğini aldığını ve aradaki farkı anlatıp artık daha çok dondurma yapabileceğini anlatmıştı. Teyze aldı yürüdü şimdi sanırım torun torba hepsi serviste. Denenmeli..
3) Eskiden tavsiye edebileceğim bir sürü balıkçı vardı ama şimdi hepsi el değiştirdi, önlerinden parke taşlı yol geçti ..... Yani balıkçı tavsiyelerim güncel olmalı seneye ne olur? bilemem, kefil olamam. Yalıkavak akvaryum bence en iyi servis ve lezzet sunanların başında gelir. Başka eski yalıkavak balıkçıları varya hani isim olmuşlar hani kalabalık ve naylon arkasından denize bakılan onlar hiç olmaz bence artk out yani, ama tabii ki zevk meselesi biz oradaydık demek ile kafa bulan kesime sözüm yok.Afiyet olsun.
4) Sünger pizza Klasik yaz kış vaz geçilmez.
5) Marina yacht club bizim yelkenci bir tanıdığımız açtı seneler oldu. Eğer iyi müzik, iyi yemek ve iyi servis arıyorsanız doğru adres..
6) La Pasion Restaurante Espanol Chef Carlos müthişşşşşş inanılmaz zaten çok başarılıydı bir de bu sene michelin yıldızlı bir restaurantta 3 ay geçirmiş iyice coşmuş yaniii mutlaka denenmeli .......
7) Limon Gümüşlük modası geçti demeyin yemeğe değmez ama akşam üstü şarap ve bir iki aperatif hoş olur. Güneşi keyifle batırmak isteyenlere MUST GO derim.
8) Gölköy Orkide öğlen gidilip otlu gözleme denenmeliiiii
9) Maça Kızı keşke eski yerinde kalsaydı bence asıl orası muhteşemdi. Yenisi pek piyasa ama plajı ayrı keyif barı ayrı,illa ki yemek derseniz oda olur.....
10) Ship a hoy nerede o eski bidondaki alev? nerede o toplam 6 masa? ama olsun bugün de güzel müzik ve piyasa....
11) Mazı gidilmeli .....
12) Bargilya'da doya doya karides yenmeli....Hele bir de doğru zamansa flamingolar size ayrı bir keyif verecek.
Yani anlıyacağınız benim Bodrum anlayışım biraz farklı. En çok üzüldüğümse artık kumun üzerinde masa kurdurup ayaklarımız denizin içinde köylü teyzelerin mutfakta olduğu o tertemiz ve lezzetli balıkçılar kalmadı. Keşke kalsaydı da onların da adını verebilseydim.
Eski Bodrum'lu olarak güncel tavsiyelerimi paylaşıyorum benim tavsiyeler öyle en son moda cinsinden değil yani en IN yerler değil ama keyifli yerler emin olun. Tecrübe ! Konuşuyor artık...........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder