28 Eylül 2011 Çarşamba

Bienal.........Volume 3 ) ..............







Beni en çok etkileyen sanatçı Simon Evans oldu bu sene. İşlerinin önüne yapışıp kaldım. Bu yukarıda gördüğünüz çalışmasının adı " yaşamı sürdürme " Merkezden başlıyarak şartları sıralamış. 
Sanatçı 1972 doğumlu ve Berlin'de yaşıyor. Sergi öncesi yapılan röportajda şu cümlelerle yaptığı işi anlatmış : Günlük çalışmaları her şeyi ortaya dökme çabası. Özürler, savunmalar revaçta. Artık hatıraların zamanı. Birileri, sırların arzulanır şeyler olduğu sırrını ortaya çıkardı ve artık susma şansımız yok. Bugün radyoda birisi herkesin kendi Büyük Birader’i haline geldiğini söylüyordu; Andy Warhol’a dönüşen Stalin misali.






Sanatçı kullanılmış bir kaç kat lamine edilmiş aydınger kağıdının üzerine çizimler yapmış, notlar almış hissi vererek seyirciye kendinden bir şeyler bulduruyor.Sanatçı haritalara çok meraklı. Bu onun hobisi. Haritaları incelemek baştan çizmek onun işi. Hatta haritacılık biliminin hak etmediği yerde diyor.







Bu çalışma " life garage sale " bakar bakmaz keşke yapabilsek dedim. Keşke birkaç senede bir detox olurdu, hayatımızdan bir şeyleri satsak. Mesela bu işine yapıştım kaldım , kalabalıktan sıkılıp uzaklaştım tam çıkacakken tekrar geri dönüp inceledim. Ben çok sevdim.
Sanatçı liste yapmayı da çok sevdiğini belirtiyor. Ve o röportajındaliste yapmasını sebeplerini şöyle anlatıyor :

Liste Yapmak İçin Başlıca 10 Sebep :

1. İnsan var oluşunu tanımlayan   temel zayıflık ve adilik. 
2.  Kolay tavsiyeler. 
3.  Lego indirgemeciliği. 
4.  Sanat, sıradan dilin    efsaneleştirilmiş halidir. 
5.  Çünkü şiir yazma konusunda iyi değilim. 
6.  Saplantılı nevrotik eylemler insanı travmadan uzak tutar. 
7.  Göreve göndermeler. 
8.  Gerçek olabilmek için yeni bir  olanak. 
9.  Çünkü gelişigüzel 10’luk listeler yaşam biçimlerimizi   değerlendirir. 
10. Hayal gücü, çekip giden sözcüklerdir.






Mozaik işlermiş gibi küçük küçük döşemiş sanatçı. Bu işler malesef anlatmakla olmuyor. Yakından incelenmesi gerek. Foto çekmek yasak ama ben kaçakçılık yaptım ve telefonumla çektim (flaşsız) sonuç hiçte tatmin etmiyor farkındayım ama amacım sadece paylaşmak. Yoksa detayları hatırlamıyorum yani ezberleyemedim. Ama hepsi hepsi çok güzel.






Birkaç kere aynı şeyi yazarsam kusura bakmayın. Ama lütfen Bienal'i ziyaret edin. Okunmak ve okundukça yorum almak üzereeeee.............

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder