17 Kasım 2011 Perşembe

Goat Cheese.....

Nerede kullanmalı? Nasıl kullanmalı? Ayyy yok tadı bana bi başka geliyor diye soranlardansanız işte yardım geldi. Ben klasik bir fikri sabit olarak genelde bazı şeylere daha baştan tavırlı olurum. İsminden, renginden, benim o günkü ruh halimden yani hiç belli olmaz bir anda tavırlı olabilirim. Beni aksine döndürmeye çalışmak ise boşuna zaman kaybıdır. Çocuklarıma da dediğim gibi " benim için hayırsa hayırdır "
İşte keçi peynirinin de durumu aynen öyle. Geçmişimi unutarak - Hani şu çocukluğumda Kaş'a yol doğru dürüst değilken işin aslı yokken , sadece köylünün yaptığı keçi peyniri yenilirken ben de gayet rahat yerdim. Sorun yoktu. Ama büyüdüm kıl oldum. Eşim gidip gidip keçi sütü ve keçi peyniri aldıkça içten içe " ne gerek var dı " diyorum.
Neyssssssssssee sizi tabii ki benim deliliklerim hiiiiiiiiç ilgilendirmez geleyim yardım maksatlı tariflerime. Ara ara tarif vermek hoşuma gidiyor. İşte size - özellikle benim gibi keçiye tavırlı olanlara evet evet size bu tarifler.

Tarafımdan denendi ve onaylandı for your info..................



TARİF 1 ) FOCCACİA

İçindekiler :  
  • 1 ¼ cups ılık su
  • 1 çay kaşığı şeker
  • 2 ¼ çk. kuru maya
  • ¼ cup sızma zeytinyağı
  • 3 cup un
  • 2 çk tuz
Peynir karışımı için malzemeler : 
  • 1 cup rendelenmiş mozzarella
  • ½ cup goat cheese
  • ¼ cup Parmigiano-Reggiano rendelenmiş
  • 2 çk ince doğranmış maydanoz
  • 2 çk  "            "         fesleğen
  • 1 çk  "            "         taze kekik
  • 1 çk  "            "         taze biberiye
  • 1 diş sarmısak
  • 3 yumurta
  • ½ cup krema , isteğe göre tuz ve karabiber
Hamur malzemesini iyice karıştır 40 dk sıcak biryerde beklet iyice kabarsın. Yağlanmış ve unlanmış tepsiye yay ve 30 dk daha beklet. Ayrı bir yerde peynir karışımını hazırla ve en son kremay ilave et.
Hamurun üzerine dökerek karıştırmadan fırınla . 165 - 180 derece arası yarım saat gibi pişinceye kadar fırınla. Üzeri hani şu meşhuuuuuuurr golden brown olana kadar yani. Sonuç afiyet olsun . Sıcak servis edenin ellerine sağlık ama soğukta hiç fena sayılmaz yani. Enjoy your meal.......... Efendiiiim hatırlatırım okunmak ve yorum almak üzere..................

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder