7 Aralık 2012 Cuma

Cake Recipe



Çok uzun zamandır tarif falan vermemişim. Dün uydurduğum ve sonucundan hoşnut kaldığım bir kek paylaşayım dedim. Kış geldi şöööleeeee çayla iyi gider şimdiden afiyet olsun.

Melis'in Kibar çikolatalısı

Malzemeler :
- 2 yemek kaşığı tereyağ eritilmiş.
- 1.5 su bardağı un
- 3/4 su bardağı esmer şeker
- 3 yumurta
- 1 paket kabartma tozu
- 3/4 su bardağı kesilmiş çikolata (şöyle şef bıçağıyla düzensiz doğramak. Çok küçük olmasın)
- Dr Oetker in likid badem özü 1/2 kapsul
- 1/2 su bardağı süt



Yapılışı :
Klasik olarak şekerle yumurtaları iyice çırp.Tereyağ ekle çırp. Süt ekle. Sırasıyla un, çikolata ve badem özü ekle çırpmaya devam et. En son kabartma tozu ekle ve fırınla. Kıvamını kontrol edin katıysa sütle açabilirsiniz.Sonuçta ben hep göz kararı yaptığımdan çok ta kesin ölçü veremiyorum aff ola.
180 derece de ben zaman tutmadım artık kontrol ederek gidin diyelim. Afiyet olsun.

Not : Kekin kibarlığının sebebi çikolatasının azlığından kaynaklanır efendim. Aynı zamanda tam 5 çayı içindir. Hani kuru kuru çaysız yenmeyen cinsten.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder