28 Aralık 2011 Çarşamba

Tespitin Kaynağı.....

Bir kitabı geç okudum. Elim gitti gitti araya başka kitaplar soktum. Ama sonunda bitmek üzere..... 106. baskısını okuduğum " Evrenden Torpilim Var." - Aykut Oğuz . Tavsiye ederim. Okunması gereken ve içinde ilginç tespitler barındıran bir kitap. Şimdi benim bir önceki yazımda anlattığım tespitimin altında sadece o film yatmıyor. Bu kitaptan az sonra paylaşacağım örnek te yatıyor. Bir de anlatmazsam çatlarım. Bu benim örnek verdiğim akrabam var ya hahhh o işte onlar da neredeyse 50 senelik evli ve aynen o dizide ki çift gibiler. Ben yıllarca onları arkadaş çevresinde izlerken zaman zaman rahatsız olmuşumdur. Kendi annem ve babamın asla öyle seviyesiz bir durumu olmadığı için hep korkmuşumdur. Birazdan bir şey olacak , artık bunu kaldıramıyacak diye..... Neyse hiiiç bir şey olmadı , alan memnun satan memnun bana ne öyle değil mi? Sadece tek farkları var artık kadın da bıkmış olacak ki o da laf çakar olmuş , o da öyle espriler yapıp eşi üzerinden prim yapmaya çalışıyor.
Kitabın bir yerinde şuna benzer bir örnek veriyor. Yolda gidiyorsunuz karanlık , ıssız ve tehlikeli bir sokak karşınıza 9 yaşında bir çocuk çıkıp - Ya canın Ya malın diyerek sizi soymaya çalışıyor. % 90 elinizle hafifçe çocuğu uzaklaştırır ve yürümeye devam edersiniz. bilirsiniz ki onun asla size gücü yetmez. Ama hikayeyi değiştirirsek karşınıza çıkan 2 mt. 150 kg. bir insan irisi kas yığını olursa işte o zaman başlarsınız anlatmaya. Onu yaparım, bunu yaparım ve sonunda pes edip ne istiyorsan al git yeter ki beni dövme dersiniz.

 Bunun sebebi iç sesiniz. O , sıkıştığınız ve kendinizi aciz hissettiğiniz anda sizin kendinizi daha üstün ve  aslında hiç olmadığınız bir halinizi anlatmaya başlar. Bu bir şekilde şeye de benzetilebilir hani çocukken olur ya baş edemiyeceğinize emin olduğunuz bir çocuğa bile - sana şimdi biii patlatırım görürsün demek gibi. Aslında o da bilir asla vuramıyacağınızı siz de bilirsiniz kalkışsanız nasıl dayak yiyeceğinizi. İşte benim hikayede ki çiftte aynen öyle. Aslında adam biliyor ne olduğunu, acizliğini ama işte durmadan konuşuyor...... Etrafındakileri güldürmeye çalışıyor kamuflaj sadece kamuflaj için.............





Bazı şeyler olmuyor işte. Ne kadar süslesen püslesen, gümüş tepside sunsan olmuyor. Tıpkı bu resimde ki gibi sahilde yılbaşı olmuyor sakil duruyor. Demeye çalıştığım keşke herkes olduğu gibi olsa , oynamasa , ne kendini yorsa ne de etrafına karşı abuk subuk durumlara düşse...........Keşkeeee...........



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder