28 Aralık 2010 Salı

THE TWELVE GRAPES OF LUCK


Eveeeeet sene sonu geldi. Artık geri dönüş yok. Giden gitti. İyisiyle kötüsüyle bir sene daha uçtu gitti. Şimdi ileriye bakmalı iyi şeyler dilemeli. Yeni bir yılla birlikte yepyeni bir hayat bizi beklesin. Herşey çoook güzel olsun. OLSUN , OLSUN . Bu dilekler her sene tekrarlanır bir de peşi sıra garip garip gelenekler uygulanır ya tutarsa diye. Ben bu sene için (benim için yeni olan ) bir gelenek paylaşmak istedim. YA TUTARSA ...
 
İspanyolların 1909'dan beri uyguladıkları bir gelenekleri var. Uygulamaya kesin karar verdim. Belki bu tutar. Hem ben şarapçıyım başka içkilerle aram sosyal içici kıvamında ama şarap deyince dururum, ohhh derim, mis gibi derim, mutlu mutlu, doya doya içerim. Bence bu güzel içkiyi üreten insanlar kötü bir gelenek uydurmamıştır diyerek denemeye karar verdim. Hala burada yazıyor olursam 2011 raporumu sunarken bunu da bildiririm. Bu gelenekte bağ sahipleri tarafından ortaya atılmış. Çok güzel bir mahsulden sonra kutlama yapmak için tam gece yarısı kilise çanları çalarken (yeni yıla girerken) 12 adet üzümü çok hızlı bir şekilde yemeyi adet haline getirmişler.Her çan çaldığında 1 üzüm yenirmiş. Geleneğe göre bu kişiye refah bir yıl geçirmesini sağladığı gibi şans da getirimiş. Gelenek İspanya, Mexico, USA, Philippines ve bazı Latin ülkelerinde daha uygulanıyor. Daha önce ki senelerde uyguladığımız birkaç gelenek ne yalan söyliyeyim işe yaramadı.
Puerto del sol saat kulesi çanında başlasa da bu geleneği uyarlama taraftarıyım. Bizde çan çalmıyor. Eeeeee bizde geri sayımda yemeye başlıyalım. Bir zararı yok.
Hem ya işe yararsa ......


Bu fotografı Martha Stewart sayfasından buldum .Bence çok hoş bir sunum. Have fuuuunnnnnnn.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder