24 Ekim 2011 Pazartesi

DEPREM.....






Dingin bir şekilde yaşarken , ufacık sorunlar gözümüze dağ gibi geliyor. Birden dünyanın sonu gelmiş yada "bu kadar felaket neden sadece beni bulur" diye isyan ediyoruz. Yaşarken farkına varmıyoruz , daha doğrusu varamıyoruz. İnsan unutkan bir canlı işte . Geçmişte yaşadığı daha büyük acılar olsa da, o sadece güncel derdi ile uğraşıyor. Mesela bu yukarıda paylaştığım denizde yüzüyor yada teknede olsanız bir anda bir dalga gelse , devamının olmadığını görüyor olsanız bile.....O dalga sizi kızdırır en azından " bu da nereden çıktı şimdi "dersiniz. Bir de felaket fırtınalar kasırgalar vardır. Onlar geliyorum demez. Anlamazsınız gelişini , kendinizi birden içinde bulursunuz ve tek düşünebildiğiniz kurtulmak yada az hasarla durumu atlatmak olur. Kızamazsınız çünkü vaktiniz bile yoktur kızmaya.

 
Bir anda çakar . İşte depremde öyle , ona kızamıyoruz geleceğini biliyoruz. Ama hep hazırlıksız yakalanmışız gibi davranıyoruz. Hep bir panik oluyor. Hep felaket haberler dönüyor. Ben de genelde televizyonda  detaylı bir şekilde kurtarma çalışmalarını izlerken hep ağlıyorum. Bir anda hayatları alt üst oluyor. Şanslı olupta ailelerinden yada sevdiklerinden hiç kimseyi kaybetmemiş bile olsalar bir anda evsiz çadırda yaşayan , yardım bekleyen insanlar oluyorlar.





Şu anda Van'da yaşanan aynen bu. Artçı depremler durmadan devam ediyor. Hemde öyle ufak değiller bence. +4 ve üzeri diyorlar. Ne zaman bitecek , bu durum nasıl atlatılacak çok zor ve sancılı bir dönem.  Şehit haberlerine ağlarken bu deprem hepimizi çok üzdü. Ama uzaktan üzülmek yetmiyor ufakcık ta olsa yardım etmeye çalışmalıyız . Elimizden ne geliyorsa. Orada dağıtım düzenli yapılır ama asıl önemli olan malzeme yollanması. Yaşadığımız depremler dağıtım konusunda tecrübe kazandırdı bize. Herşeye ihtiyaç var. Düşünsenize, evdeyken oluyor can havliyle kendinizi sokağa atıyorsunuz - ki oda şanslıysanız ve eviniz yok oluyor. Nelere ihtiyacınız olabilir?
Bu yüzden LÜTFEN BİRŞEYLER YOLLAYIN. KARGO ŞİRKETLERİ ÜCRETSİZ TESLİMAT YAPIYOR. BENİM KULLANDIĞIM HANİ ŞU İLK KURULAN GSM ŞİRKETİ ONLAR HER TÜRLÜ YARDIMINIZI ALIYOR VE ORAYA ULAŞTIRIYOR...........SADECE İSTEYİN YETER ULAŞTIRMANIN YOLUNU AZICIK ARAŞTIRMA İLE BULABİLİRSİNİZ.

YARALARIN ÇOK ÇABUK SARILABİLMESİ VE BİR DAHA BÖYLE FELAKET YAŞAMAMAYI DİLEMEKTEN BAŞKA BİR ŞEY LER DE YAPALIM.

Not: Ey sen herşeyi kendine dert eden , ciddi olarak bir sorunu olmayan , sağlığı yerinde olan ama aptal aptal şeyler için kendini üzen sen sen  evet sana diyorum. Silkelen kendine gel  ve şükr et. Onları düşün ve kalk onlara yardım et . Sonra bak için nasıl temizlenecek............
Okunmak ve yorum almak üzere..............





2 yorum:

  1. S eni çok seviyorum.Hissettiklerin yzdıkların önerilerin hepsi birbirinden güzel.

    YanıtlaSil
  2. Ben seni daha çok seviyorum.

    YanıtlaSil